top of page
  • Skribentens bildFru ResGlad

Ost i massor i Falköping

I Falköping finns Falbygdens Osteria, det så kallade "Ostparadiset i Falköping".

Eftersom vi gillar ost lyckades jag få med mig familjen att ta detta som lunchstopp på väg hem från Göteborg. När vi var där serverades en buffé av olika sorters ostar som kompletterades med delikatesser av många olika slag, pastasallad och ostpajer.

Jag tyckte att det var gott och det uppskattades även av barnen som åt mycket pastasallad kompletterat med smått och gott.

Fru ResGlad besöker Osterian i Falköping

Fru ResGlad besöker Osterian i Falköping

Fru ResGlad besöker Osterian i Falköping

Fru ResGlad besöker Osterian i Falköping

Såklart pryddes väggarna av ost-tavlor.

Fru ResGlad besöker Osterian i Falköping

Jag tycker att ostkaka kan vara riktigt gott och sanningen att säga så lockade Osterian lite extra eftersom jag visste att ostkaka serverades. Ostkakan smakad bra och blev ett bra avslut på lunchen.

Fru ResGlad besöker Osterian i Falköping

Innan det var dags att styra kosan hemåt kikade vi in i den stora ostbutiken intill restaurangen som erbjuder det mesta man kan tänka sig i ostväg.

Fru ResGlad besöker Osterian i Falköping

35 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page