top of page
  • Skribentens bildFru ResGlad

Gelato & Biscuits i Byxelkrok, Öland

Böda kaffestuga tillverkar smarrig italiensk glass och har en sommaröppen filial i Byxelkrok på norra Öland. Som glassälskare var det självklart att åka dit!

Fru Resglad på Gelato & Biscuits i Byxelkrok, Öland

Många goda glassorter att välja på. Denna dag fanns det sorbet på hallon, citron, jordgubb, mango/passion eller rabarber. Glass-sorterna var äppelmust, vanilj, körsbär, rom-russin, mandel, lakrits, hasselnöt, Chocolate gold, mörk & ljus choklad samt espresso.

En kula gelato kostade 34 kr, 2 kulor 45 och 3 kulor 54 kr.

Det erbjöds även milkshake och mjukglass.

Fru Resglad på Gelato & Biscuits i Byxelkrok, Öland

Jag valde som vanligt min favorit hasselnöt och ovanpå det en kula körsbär.

Fru Resglad på Gelato & Biscuits i Byxelkrok, Öland

Glassen var ljuvlig och kan absolut rekommenderas!

Fru Resglad på Gelato & Biscuits i Byxelkrok, Öland

Somrigt härlig utsikt!

Fru Resglad på Gelato & Biscuits i Byxelkrok, Öland

En tillgång för denna glassiga pärla är naturen runt omkring och utsikten. Det känns vilt och nära naturen även om man är alldeles intill vimlet bland båthusen i Byxelkrok.

Fru Resglad på Gelato & Biscuits i Byxelkrok, Öland

Gelato och Biscuits har också en butik i Sandvik. Den har vi såklart också besökt och det har jag skrivit om i mitt inlägg om Italiensk glass i Sandviks hamn.

Glassen görs i Böda kaffestuga där vi är riktiga stammisar.

Mer tips finns där jag samlat mina inlägg från Öland.

139 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page