top of page
  • Skribentens bildFru ResGlad

Risottobollar och pizza på Gårdens Vedugn i Simrishamn

Ett av mina allra första blogginlägg handlade om ett besök på Gårdens vedugn i Simrishamn. Nu var det åter dags att besöka denna restaurang och vi blev inte besvikna.

Fru Resglad på Gårdens Vedugn i Simrishamn

Vi har njutit av flera riktigt goda pizzor sommaren 2021 men dessa supertunna pizzor blev nog faktiskt en av mina favoriter. Kanske för att den var lite annorlunda mot de fluffiga napoletanska pizzorna och var riktigt, riktigt tunn med enkla, goda smaker. Pizzan jag njöt av var La Dolce vita med buffelmozzarella, semitorkade tomater och pesto.

Fru Resglad på Gårdens Vedugn i Simrishamn

Det testades även friterade risottobollar fyllda med rökt mozzarella och parmaskinka och den rätten uppskattades också.

Fru Resglad på Gårdens Vedugn i Simrishamn

Mysig, färgstark och blommig innergård.

Fru Resglad på Gårdens Vedugn i Simrishamn

Efter maten blev det en liten promenad i Simrishamn. Trots dess havsnära läge hamnar inte Simrishamn på min topplista över mysiga sommarstäder. Gårdens vedugn gillar jag däremot och kan varmt rekommendera!

41 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page