top of page
  • Skribentens bildFru ResGlad

Malmö saluhall

För ungefär en månad sedan, i början på mars 2020, när man fortfarande kunde resa inom Sverige och samlingar över 500 personer var tillåtet besökte jag Malmö. Jag var på en konferens för projektledare och konferenscentret råkade ligga alldeles nära Malmö saluhall. Av den anledningen besökte jag detta trevliga ställe två gånger på två dygn.

Fru ResGlad på Malmö Saluhall

Vid mitt första besök ville jag passa på att äta något som jag vanligtvis inte äter. Det blev Poke bowl med Tofu och chilimajo.

Kul att testa lite nytt. Lite väl stark majo och jag är ännu inte helt övertygad om Tofu men som helhet var måltiden helt ok.

Fru ResGlad på Malmö Saluhall

Stället som jag handlade på var Påris Poke bar precis innanför dörrarna.

Fru ResGlad på Malmö Saluhall

Vid nästa besök var jag sugen på burgare och styrde kosan mot Falafel & Burgers. Här lockar man med nybakat bröd från St. Jakobs Stenugnsbageri och kött från skånska gårdar.

Fru ResGlad på Malmö Saluhall

Jag valde en Cheeseburgare och tyckte det skulle bli lite extra gott med karamelliserad lök. Köttet var riktigt fint, osten och brödet likaså. Det som drog ned betyget var lite oväntat löken som blev för dominerande.

Fru ResGlad på Malmö Saluhall

Kommer jag till Malmö och rör mig i kvarteren runt Malmö Saluhall igen (adress: Gibraltargatan 6) så skulle jag definitivt kunna tänka mig att ta en tur in här igen. Avslappnad stämning och fräsch, vällagad mat!

39 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page