top of page
  • Skribentens bildFru ResGlad

Edsbacka bistro i Strängnäs


Två besök har det blivit till Edsbacka bistro i Strängnäs. Båda gångerna har det varit med hela familjen och det har fungerat jättebra som familjerestaurang med barnklassikerna köttbullar och pannkakor.

Restaurangen ligger i hamnområdet i mysiga Strängnäs och är en liten tegelbyggnad med tillhörande uteservering.

Som inledning av måltiden åt vi vuxna ostron. Vackert och lyxigt!

Min förrätt var som en halv sommaräng!

Dottern njöt av Toast Skagen.

Till huvudrätt blev det bräserad oxkind med potatispuré och rödvinssås. Det var super-mört kött och jättegoda smaker. Till historien hör att jag först beställde in en annan rätt men där köttet var allt annat än mört; det var segt, senigt och faktiskt oätligt. Jag visade servitören som höll med mig och frågade vad jag ville ha istället. Jag tog oxkind precis som maken och blev jättenöjd. Både över bemötandet och den nya goda rätten. Det är bra service! (men skicka inte ut mat till gästerna när det till och med är synligt senigt...)

Som avslutning av måltiden valde vi att lämna restaurangen och vandra ut i Strängnäs där det finns ett stort utbud av glass.

En bra avslutning på en god kväll!

40 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page